אלוהים ישמור! המכשיר לא נדלק!


קמת בבוקר
, ועוד לפני שפקחת את העיניים היד כבר הושטה לכיוון סמארטפון - כרגיל, חשוב לבדוק אם הגיעו מיילים חדשים, מי הגיב להודעה האחרונה בפייסבוק ואם בקנדי קראש כבר התחדשו כל החיים מאז ששיחקת לאחרונהאבלמה זה? המכשיר כבוי והוא לא נדלק! שומו שמיים…. בראש מתחילות להתגלגל כל פיסות המידע שיש על המכשיר ואין בשום מקום אחרכל התמונות, הטלפונים, המייליםתזכורות שעשית לעצמךאוי ואבוי, לוח השנה שלך! אין לך מושג בגלל אילו פגישות קבעת ועם מי. מה עושים??

 

דבר ראשון - בלי פאניקה

במרבית המקרים כשהמכשיר כבה מדובר במנגנון אבטחה שנועד להפחית נזקים במקרה שחל נזק ללוח האם של המכשיר. במילים אחרות - ברוב הפעמים אפשר יהיה "להחיות" את המכשיר. אתם צריכים רק לזהות איש תיקונים טוב שיעזור לכם.

 

מה לא לעשות?

אל תנסו להדליק את המכשיר שוב ושוב. בשום אופן, אל תחברו אותו לטעינה. אל תנסו לפתוח אותו או להסיר חלקים שלו אם אין לכם הכשרה מתאימה.

 

מה כן לעשות?

גשו למעבדת תיקונים טובה וקבלו חוות דעת. במרבית המקרים, תוכלו לקבל כזו ללא תשלום. במידה וההמלצה להשאיר את המכשיר לבדיקה ותיקון שכנעה אתכם - נמליץ לכם להשאר את המכשיר בידי איש מקצוע ולאפשר טיפול מקיף בבעיה.

 

למה אפשר לצפות?

במרבית המקרים של מכשיר שלא נדלק, הבעיה היא אמנם בליבת המכשיר אולם היא פשוטה לתיקון. לעיתים מדובר ברטיבות, לעיתים מדובר בחלק שיש להחליף. רק לעיתים רחוקות אנחנו מגלים כי המכשיר אינו בר תיקון והמידע עליו אבד.

בדרך כלל תקבלו טלפון מאיש התיקונים שבחרתם בתוך שעה עד מספר שעות ובו יסופר לכם על האבחנה והתיקון הנדרש למכשיר. את מרבית התיקונים ניתן יהיה להשלים בתוך 24 שעות, אלא אם אתם מתעקשים על חלפים "מיד שניה", אז נצטרך להמתין לקבלת החלקים המתאימים בדיוק לפני שנתחיל את תהליך תיקון המכשיר.

במרבית המקרים תוכלו לאסוף מכשיר דולק, עובד ועם כל המידע שלכם עליו כבר באותו היום. במקרים אחרים, ניתן יהיה להציל את המידע אבל לא את המכשיר, ובמיעוט של המקרים, בעיקר במקרים של חשיפה לכמות גדולה של נוזלים, לא יהיה ניתן להציל את המכשיר או את המידע שעליו